top of page

A novemberi Diák Önkormányzati Napok keretében az udvaron szalmabála-építő matekórákat tartottunk a 3.b, 5.a és 7.b osztályokkal. A kedvezőtlen időjárási körülmények ellenére a gyerekek és tanáraik nagy lelkesedéssel vettek részt a programban.

Az órák tematikájának kialakításánál figyelembe vettük az aktuális tudásszintet, előtte egyeztettünk a pedagógusokkal is. Cél volt, hogy a mozgásos feladatokhoz kapcsolva a számolásokat, azokat hatékonyan rögzítsük, valamint a saját léptékű téri építéssel érthetőbbé tegyük a formákat, testeket és a gyerekek érzékeljék, hogy képesek a környezetüket formálni.

A bevezető játékok után a harmadikosokkal az órát gyakoroltuk, majd térbeli formákat kellett csoportokban megépíteniük. Az ötödikesekkel megmértük a homokozó kerületét és területét, majd ők is megépítették a különböző nehézségi fokú térbeli formákat. A hetedikes osztállyal a kör kerületét és területét számoltuk ki szalmabálában, majd centiméterben és méterben is. Utána ők is megépítették a térbeli alakzatokat, amik remélhetőleg segítenek nekik a jövő évi matematika felvételi sor idevágó feladatának számításában.

Köszönöm minden résztvevő és Enikő néni, Jutka néni és Adrienn néni segítségét!

Szalmabála óra
 

novenyes

AZ ELŐKERT NÖVÉNYESÍTÉSE

Az Iskola a határon program keretén belül a márciusi Diák Önkormányzati Napok során az újonnan kialakított gyalogos bejárat környezetét növényesítettük a gyerekekkel. Egy szép tavaszi, napos hétfőn a 6.a, 7.b és 8.a osztályok segítségével elültettünk az előkertben nagyjából 350 évelőt és díszfüvet, valamint 70 db cserjét.

A növényeket már egy héttel korábban leszállították, az ültetésig az udvari kisházban lettek elhelyezve. A helyszínt Feri bácsi készítette elő, a szomszédos növényeket megmetszette, a talajt kicsit átforgatta. A gyerekek némi gyomlálás után a kihelyezett növényeket elültették a betonkosaras támfalakba és a többi kijelölt helyre. A fiúk a nagyobb növényeket hordták előre, és ültették el, a lányok a kisebb évelőket. Az ültetés után a fiúk talicskával előre hozták a novemberről megmaradt szalmabálákat és ezeket felhasználva mulcsoztuk a teljes területet. A takarás segít nedves tartani a talajt a növények körül, és mire a növények megnőnek, lebomlik. A mulcsozás előtt szerves trágyát is szórtunk tápanyagnak.

A növények már idén őszre is szépen megnőnek majd, de teljes díszükben jövőre láthatjuk majd őket. A tervezésnél egy tavaszi és egy őszi virágzási csúcsot próbáltam kialakítani, hogy akkor legyen a legszebb a kert, amikor tanítási idő van.

Köszönöm minden résztvevő, valamint Jucó néni, Józsi bácsi, Gábor bá és Feri bácsi segítségét!

 

2024. március 25.

MMA_TJ_VT_2024_02_26.jpg
Közösterv

Közösségi tervezés játékos Workshop

Október 3-án közösségi tervezési alkalommal folytatódott az Iskola a határon program. Két tanóra ideje alatt (2x45 perc, közötte szünet) tartottunk 24 diákkal és 6 pedagógussal, valamint a kertész és gondnok kollegákkal közösen egy játékos workshopot az udvar tervezéséről. Ez az alkalom a jelenlegi állapotot térképezte fel, vagyis hogy milyennek látják a résztvevők az udvar pillanatnyi állapotát.

A foglalkozás elején rögzítettük az esemény szabályait, folyamatát és céljait. Rövid összefoglalót láthattak a résztvevők a tavalyi éveben történtekről. A bevezető játék után 5 fős csoportokban dolgoztak fel tanárok és diákok együtt 3 kérdést, az udvar használatáról (mire használják, mikor, mire használnák a jövőben). Miután megbeszélték kiscsoportosan, megoszthatták saját gondolataikat és új tapasztalataikat a nagy csoporttal is. A szünet után újabb bevezető játékkal indult a foglalkozás, majd 4 csoportra osztottuk a társaságot. Mind a négy asztalnál volt a szervezők köréből is egy fő, ő volt az asztalgazda. Neki az volt a feladata, hogy figyeljen a csoport dinamikára, hogy mindenkit meghallgassanak. Mind a 4 csoport ugyanazt a 4 kérdést beszélte át és a legfontosabb gondolatokat leírták egy papírra, amit az idő lejárta után egy kinevezett szóvivő elmesélt az egész csapatnak.

A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek és a tanárok is nagyon aktívak és lelkesek voltak. Köszönet mindenkinek, aki valamilyen módon hozzájárult ehhez az alkalomhoz!

Közösségi tervezés játékos Workshop 2.0

Októberben második alkalommal tartottunk foglalkozást a diákokkal és tanárokkal közösen, két tanóra idejében (2x45 perc, közte szünet). A diákok egy része a halloweenre készülve jelmezekben volt jelen. A munkánkat most is, akárcsak az előző alkalommal, önkéntes egyetemisták segítették. A foglalkozás megkezdése előtt megkaptuk az 1.-2. osztályosok gyönyörű rajzait is, akik az ötleteiket ebben a formában osztották meg velünk. A rajzok felkerültek az aula faliújságjára.

Az eseményt az előző alkalom összefoglalásával kezdtük, majd röviden felvázoltuk, hogy miről fog szólni ez a második alkalom. Ezt követte egy nyitókör, ami most is egy bemelegítő játék volt. Ezután 5 fős csoportokba rendeződve folytattuk a foglalkozást. Minden csoport megkapta az udvar fejlesztéséről eddig összegyűjtött ötleteket kinyomtatva. A feladat az volt, hogy a csoport tagjai ezekről az ötletekről beszélgessenek és még felmerülő új javaslatokkal egészítsék ki a listát. Miután mindenki végigért a 8 területrészen, egy rövid visszajelző körrel zártuk ezt az órát.

A szünetben ismét nagy sikert aratott a pogácsa és a szörp. A csengetés után a második órát a múlt alkalommal nagy sikert arató szópár játékkal kezdtük, de most mindenkinek lehetősége volt a szünetben saját javaslatot bedobni egy kalapba, és ezekből szemezgettünk. Ezután nagyobb létszámú csoportokban (5db 8 fős csoportban) folytattuk a workshopot. Minden csoportnak volt a szervezők köreiből egy asztalgazdája. Az iskola kertjét 8 nagyobb részre osztottuk fel, és minden terület részhez tartoztak ötletek. A csoportoknak az volt a feladata, hogy az összesített ötletekről szavazzanak. Azt kértük a résztvevőktől, hogy arra az ötletre szavazzanak, ami számukra az egyes területrészeken a legfontosabb. A szavazáshoz mindenkinek volt 5 pöttye, amit leragaszthatott egy-egy ötlethez. Nem kellett minden terület résznél szavazni, a pöttyöket akár egy ötlethez is le lehetett tenni. A szavazást követően ismét volt egy visszajelző kör, ahol a csapatok elmondhatták, hogy melyik ötletek, elemek kapták a legtöbb pontot, mi volt a csoportok számára a legfontosabb.

A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek és a tanárok is nagyon aktívak és lelkesek voltak. Köszönet mindenkinek, aki valamilyen módon hozzájárult ehhez az alkalomhoz!

Közösterv 2.0
bottom of page